К основному контенту

Вимоги щодо вмінь педагогічних працівників у використанні ІКТ

    Інформатизація освіти вимагає від вчителя високого рівня інформаційної компетентності. Вчитель  в умовах жорсткої конкуренції, завдяки засобам ІКТ повинен бути готовим повноцінно реалізувати нові ідеї,  використовувати ІКТ з метою доступа до інформації, її визначення (ідентифікації), організації, обробки, оцінки, а також її створення і передачі, яка достатня для того, щоб успішно жити і працювати в умовах інформаційного суспільства, умовах економіки знань.
  ІКТ-компетентність – властивість педагога, який компетентно, тобто цілеспрямовано і самостійно, із знанням вимог до професійної діяльності в умовах інформатизації освітнього простору і своїх можливостей та обмежень здатен застосовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі навчання, виховання, методичної і дослідницької діяльності та власної неперервної професійної педагогічної діяльності, і на основі аналізу педагогічних ситуацій може бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв’язання із максимальним використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій.
            Педагоги нового покоління повинні вміти кваліфіковано обирати та застосовувати саме ті технології, які повною мірою сприятимуть досягненню мети, а саме гармонійному розвитку учнів із урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Виділення ІКТ-компетентності як окремої складової професійної компетентності педагога обумовлено активним використання інформаційно-комунікаційних технологій у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті. ІКТ-компетентність дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.

Кожен учитель загальноосвітнього навчально­го закладу, незалежно від ступеня, типу, форми власності закладу та рівня своєї кваліфікації, му­сить уміти орієнтуватися в інформаційному про­сторі, отримувати інформацію й оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства. Ураховуючи лист МОНМС України про стовідсоткове оволо­діння вчителями основ інформаційно-комунікаційних технологій, кожен педагог загальноосвіт­нього навчального закладу мусить уміти:
Створювати:
  • текстові документи;
  • таблиці;
  • малюнки;
  • діаграми;
  • презентації.
Використовувати:
  • Інтернет-технології;
  • локальні мережі;
  • бази даних.
Здійснювати:
  • анкетування;
  • діагностування;
  • тестування;
  • пошук необхідної інформації в мережі Інтернет.
Розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний    матеріал,)
 Поєднувати готові електронні продукти (електронні підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми т. п.)  у своїй професійній діяльності.
            На сьогоднішній день є різні діагностичні карти, які дозволяють кожному вчителеві відрефлексувати власну діяльність, визначити рівень сформованості ІКТ-компетентності. Пропоную одну з діагностичних карт сформованості інформаційно-комунікативної компетентності. Шкала оцінювання: 3 бали — високий рівень, 2 бали — середній рівень, 1 бал — низький рівень, 0 — від­сутність показника.

Діагностична карта сформованості інформаційно-комунікативної компетентності вчителя
Примітка: З бали високий рівень, 2 бали середній рівень, 1 бал низький рівень, 0відсут­ність показника


ІКТ-компетентність/грамотність учителя
0
1
2
3
1
Знання про можливості комп'ютера, призначення його пристроїв і телекомунікаційних пристроїв, інтерактивної дошки




дошки







2
Знання про призначення програмних продуктів (Windows, MS Office), про їхні основні функції




3
Знання про існування типи комп'ютерних мереж (зокрема Інтернет)




4
Уміння набрати та форматувати текст за допомогою середовища текстового процесора




5
Уміння створити та відформатувати таблицю за допомогою середовища табличного процесора




6
Уміння створити електронну діаграму на основі табличних даних у середовищі табличного процесора




7
Уміння створити просту лінійну презентацію до уроку (виховного заходу)




8
Уміння створити презентацію до уроку (виховного заходу) з додаванням гіперпосилань, звуку тощо




9
Знання прикладного програмного забезпечення (ППЗ), електронних підручників з предмета




10
Уміння встановлювати прикладну програму на демонстраційний комп'ютер, користуватися проекційною технікою




11
Уміти знаходити, оцінювати, відбирати та демонструвати інформацію з цифрових освітніх ресурсів (ЦОР) (наприклад, використовувати матеріали з електронних підручників, посібників)




12
Уміння знаходити, відбирати інформацію (текст, фото, аудіо, відео тощо) з мережі Інтернет




13
Уміння обирати та використовувати програмне забезпечення (текстовий і табличний редактори, програми для створення буклетів, сайтів, презентацій) для оптимального подання різного типу матеріалів, необхідних для навчально-ммвиховного процесу




14
Володіння методиками створення власного електронного дидактичного матеріалу




15
Використання ІКТ для оформлення тематичного планування




16
Використання ІКТ для моніторингу зі свого предмета




17
Використання ІКТ для оформлення різних звітів з предмета




18
Використання ІКТ для аналізу процесу навчання




19
Уміння сформувати власне цифрове портфоліо та портфоліо учня




20
Застосування інструментів організації навчальної діяльності учня (програми для тестування, електронні робочі зошити тощо)




21
Дистанційно підтримувати навчальний процес (наприклад, із застосуванням електронних журналів)




22
Організовувати роботу учнів у рамках мережевих комунікаційних проектів (Інтернет-олімпіади, конкурси, вікторини...)




23
Створення банку інформаційних матеріалів, тестових завдань




24
Прагнення до самоосвіти з ІКТ, ЦОР




25
Взаємодія та співпраця з батьками засобами ІКТ (електронна пошта, електронний журнал)




26







Уміння ефективно будувати процес спілкування з різними >, учасниками освітнього процесу засобами ІКТ:
—  шкільна мережа (форум);
—  електронна пошта аркуш розсилки;
—  соціальна мережа
—  сайт (розділ сайта)




— форум;




wiki-середовище;




— блог




KSS-потік




— підкаст




РАЗОМ (сума балів)





        Учителі, які відповідають високому рівню володіння ІКТ-технологіями (за набраними балами), претендують на кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», середньому рівню (диференційовано від видів ІКТ-компетентності) — «спеціаліст першої категорії» та «спеціаліст другої категорії», низькому рівню — кваліфікаційна категорія «спеціаліст». Для відповідності до кваліфікаційної категорії можна застосовувати середній бал
          Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів у про­фесійній діяльності педагога оптимізує зміст на­вчання, модернізує методи та форми організації навчального процесу, забезпечує високий науко­вий і методичний рівень викладання, індивідуаль­ний підхід у навчанні, підвищенні ефективності та якості надання освітніх послуг.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Стихи для фонетической зарядки по английскому языку

Звук   [   Λ   ]   Humpty-Dumpty sat on a wall, Humpty-Dumpty had a great fall; All the King’s horses and all the King’s men Couldn’t put Humpty-Dumpty together again.

Входная контрольная работа по английскому языку 11 класс.

I -variant (1) Name_______________  Surname____________________________________________ I. Complete the sentences. Use the verbs in brackets in the right tense. 1. He (to arrive) _______________________at the hotel late yesterday. 2. She is very glad: she (to finish) _________________ fantastic costumes. 3. They (to watch) ____________________a new play in the theatre the whole day yesterday. 4. Look! She (to paint) _____________________ wonderful scenery. 5. The audience (to applaud) _________________for twenty minutes already. 6. I think, this circus (to give) _________________ a new show every year.

Exercises on the topic Prepositions

Тема "Предлоги" - одна из самых трудных в английском языке, которая требует регулярной отработки и тренировки. Предлагаю комплекс упражнений на отработку предлогов английского языка. Эти упражнения больше подходят для учащихся старших классов .