К основному контенту

Урок з англійської мови в 11 класі «Political systems of the world»

Мета  уроку:
·         • активізація тематичної лексики УМК 11класу в усному мовленні учнів у діалогічній  і монологічній  формі в процесі розвитку іншомовної комунікативної компетенції школярів; • поглиблення знань учнів про політичний устрій англомовних країн  та України.

Задачи уроку:
• Удосконалення мовного вміння (монологічне і діалогічне мовлення).
• Розвиток навичок роботи в групах.
• Розвиток здатності до формулювання висновків на основі прочитаного.

Мовний  матеріалto represent, a representative, representative, an assent, majority, to determine, to revise, to delay, to examine, to vote, to draft, to sign, to rule, to oppose, ceremonial, to approve, the legislative branch, the executive branch, a bill, a parliament, the House of Commons, the House of Lords, the Official Opposition, the Shadow Cabinet, a minister, a department, a constitution, a prime minister, to coordinate, to control, a law, a politician.
Оснащення: проектор, прапори США, України, Великобританії, портрети лідерів, картки.
                                      План уроку
1.   Организаційний момент
Мета: створення умови для успішного повторення і вивчення нового матеріалу, створення ситуації успіху для кожного учня.  
  - Good morning, children.
- Tell me, please, who is on duty today?
- What date is it today?
- What is the weather like today?
- Who is absent?

Повідомлення теми і мети уроку.
Well, boys and girls, we have spoken a lot about English-speaking countries and their political systems. And our today’s English lesson isn’t going to be an exception. We’ll try to deepen your knowledge of the problem under discussion and this will also help you to improve your English. So I want you all to take an active part. Imagine that we are participants in a conference about the political systems of different countries. You will be divided into three groups. The first group will be politicians from  Ukraine. The second group will be politicians from the USA. The third one will be politicians from the United Kingdom.

2.   Фонетична  и мовленнєва  зарядка
 First, however, let us practice pronouncing some of the terms needed in the right way.
Card1
English-speaking countries. Political system
parliament
parliamentary democracy
monarchy
constitutional monarchy
power
branches of power
legislative
executive
judicial
president
presidential republic
the Supreme court
the government
the Prime minister
the Congress
the House of Lords
the House of Commons
to elect
to vote
to appoint
to rule
a bill
a law
to delay
to pass
to challenge
to approve
(Хорова робота з класом. Лексика для фонетичної відпрацювання відображена в картці 1)

3.   Повторення та узагальнення навчального матеріалу
All political systems have the same parts. Bat there are many other kinds of differences. Now well make them clear. Choose a representative from your group. He must go to the blackboard and complete the right information in the table.

По одному представнику від кожної групи заповнюють колонку про свою країну, використовуючи запропоновані частини політичного устрою.

The parts of the political systems
the United Kingdom
the USA
Ukraine
Head of state
The Queen\king
The President
The President
Executive branch
The government
The President and the Cabinet
The President and the Cabinet of Ministers
Parts of the Executive branch
The cabinet; Non – Cabinet Ministers
the Cabinet
The President and the Cabinet of Ministers
Legislative branch
Parliament
Congress
The Verkhovna Rada
Parts of the Legislative branch
The House of commons; the House of Lords
The house of representatives;
The Senate
Deputies

 Під час роботи трьох учнів біля дошки, з усіма іншими організовується робота з повторення політичних термінів. Для цього використовуються слайди, на яких є визначення терміна, потрібно відповісти який це термін.
Try to guess the political terms using their definitions.

1.      The head of the state in the United Kingdom. / The Queen\king /
2.      The head of the executive branch in the USA. /the President/
3.      The head of government in Ukraine. / /
4.      The executive branch in the United Kingdom. /The government/
5.      The legislative branch in the USA. /Congress/
6.      The legislative branch in Ukraine. / The Verkhovna Rada /
7.      The head of the government in the United Kingdom./the Prime Minister/

4.      Развиток  навичков монологічного мовлення
All right. Let us see how you‘ve completed the information in the table.
Представник кожної групи розповідає про політичний устрій своєї країни у відповідності з тим як заповнив запропоновану раніше таблицю. Інші учні можуть доповнювати інформацію при виникненні будь-яких труднощів.
  5. Розвиток навичок роботи в групах.Now, my dear politicians, you‘ll read some statements about the political systems in different countries and you should decide whether they are true or false. You should work in groups.

Card 2

true
false
1. Officially the head of the state in Great Britain is a king.


2. The members of the House of Lords are not elected by the population


3.The monarchy in Britain enjoys unlimited power in the country


4. The President of the USA is the head of the legislative branch.


5.The President in the USA has the power to sigh bills.


6.The Senate controls the President’s power.



7.The President of  Ukraine  is elected directly by people.


8.The  the Cabinet of Ministers is made up of Ministers


Keys: 1-false; 2-true; 3-false; 4-false; 5- true; 6- true; 7- true; 8-true.


  1. Пояснення домашнього завдання.
Teacher: At home you’ll repeat the modal verbs ‘shall’ and ‘should’, vocabulary from the unit 2, prepare for testing.
Do the crossword and answer the question:
Which institution  exercises the power of the people in Great Britain?
1.      A group of the most important ministers.
2.      Non – elected members of Parliament.
3.      Persons who are responsible for the government policies.
4.      The number of seats the leading party has.
5.      The party that challenges the official policy.
6.      The head of state in Britain now.
7.      The name the chambers of Parliament are called.






q




o
u
h
p
e
o
l
p
e
u
c
o
m
m
o
n
s
a
r
i
a
s

e
b
d
n
j
i

i
s
i
o
t

n

s
r
i

e
t
i
o

t
e
t
n


r
y


s





  1. Заключний етап уроку.
 Оцінки.
Teacher: We revised all the information about the political systems of different countries. What emotions do you feel after the lesson?

Positive emotions.           Negative emotions.
-surprise                          -irritation
-happiness                       -boredom
-joy                                 -sadness
-success                           -unsatisfaction
-admiration                      -anxiety
-proud                              -fear

I feel ……
Because I …..
- …..was /not/ bored.
-…...worked hard.
-……answered properly.
-……was active and impassioned.
-…..received a reward/ a good /bad/ mark.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Стихи для фонетической зарядки по английскому языку

Звук   [   Λ   ]   Humpty-Dumpty sat on a wall, Humpty-Dumpty had a great fall; All the King’s horses and all the King’s men Couldn’t put Humpty-Dumpty together again.

Входная контрольная работа по английскому языку 11 класс.

I -variant (1) Name_______________  Surname____________________________________________ I. Complete the sentences. Use the verbs in brackets in the right tense. 1. He (to arrive) _______________________at the hotel late yesterday. 2. She is very glad: she (to finish) _________________ fantastic costumes. 3. They (to watch) ____________________a new play in the theatre the whole day yesterday. 4. Look! She (to paint) _____________________ wonderful scenery. 5. The audience (to applaud) _________________for twenty minutes already. 6. I think, this circus (to give) _________________ a new show every year.

Exercises on the topic Prepositions

Тема "Предлоги" - одна из самых трудных в английском языке, которая требует регулярной отработки и тренировки. Предлагаю комплекс упражнений на отработку предлогов английского языка. Эти упражнения больше подходят для учащихся старших классов .