К основному контенту

Формування здорового способу життя на уроках іноземної мови

                   


Коли немає здоров'я, мовчить мудрість,
 не може розквітнути мистецтво, не грають сили,
марно багатство і безсилий розум.
Геродот
Проблема збереження і розвитку здоров'я школярів в останнє десятиліття набула статусу пріоритетного напрямку. Ідея здоров'язбереження учнів в освіті знаходить своє відображення в таких документах як: «Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті» , Національна програма «Діти України», цільова комплексна програма «Фізичне виховання –здоров’я нації». «Національна программа патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства». Тому обов’язковим компонентом національної системи освіти мають бути знання про формування, збереження та зміцнення здоров’я. Здоров'я школяра має кілька складових елементів, кожен з яких важливий і значущий, так як без будь-якого з цих елементів порушується цілісність особистості людини. Такими складовими є фізичне здоров'я, психічне здоров'я і духовно-моральне здоров'я.
Основні небезпеки, які можуть мати місце на уроках англійської мови:
- Тривале сидіння (може стати причиною хвороб хребта, підвищеної стомлюваності, розсіяного уваги);
- Тривожність і негативні емоції, викликані підвищеною складністю предмета (небезпечні дратівливістю, депресивними станами, неврозами, агресивною поведінкою і т.д.);
- Висока розумовий і нервову напругу, що є також наслідком складності змісту предмета (головні болі, втому і т.д.).
Урок є основною формою організації навчання в школі. Характерна для сучасного уроку інформаційне перевантаження учнів, його висока інтенсивність, надмірне нервово-емоційне напруження, недостатня рухова активність школярів - все це веде до втрати здоров'я дітей. Тому кожен урок, кожне шкільне захід має містити в собі оздоровчий компонент, перешкоджати розвитку перевтоми, не погіршувати здоров'я, а сприяти його розвитку.
Навчити дітей зміцнювати, зберігати своє і цінувати чуже здоров'я, посилити мотивацію навчання, прищепити принципи здорового способу життя допоможе, безсумнівно, застосування в педагогічному процесі здоров'язберігаючих технологій. Успішність будь-якої педагогічної технології залежить від особистості вчителя і психологічно грамотної педагогічної спрямованості його педагогічної діяльності. Перед кожним учителем стоїть завдання підвищення якості знань учнів, при цьому навчальний процес повинен бути спланований так, щоб не завдати шкоди здоров'ю учнів. Крім того, мають бути створені умови для підвищення мотивації учнів до досліджуваного предмета через реалізацію здоров'язберігаючих технологій, шляхом створення комфортної обстановки навчання, використання індивідуальних особливостей кожного учня, попередження надмірного розумового напруження. При проведенні уроку кожен вчитель повинен враховувати періоди працездатності дітей, вікові та фізіологічні особливості дитини на заняттях, пам'ятати про необхідність емоційних разрядок, чергування пози учнів з урахуванням видів діяльності, використання фізкультурних пауз. Вчителями іноземних мов використовується маса компонентів здоровьесозідающіх спрямувань уроку: і особистісна орієнтованість, і психологічна безпека, і профілактична спрямованість, і спрямованість змісту уроку на формування цінності здоров'я та здорового способу життя.
У початковій школі діти охоче починають вивчати англійську мову. На уроках англійської мови в початковій школі викладачеві необхідно дотримуватися кілька умов для отримання позитивних результатів:
1. Ретельний відбір ситуацій. Вони повинні бути прості і зрозумілі для школяра.
2. Участь кожного в процесі спілкування. Якщо дитина не буде відчувати свою значимість, він, швидше за все, втратить інтерес до предмету.
3. Створення сприятливих умов для спілкування. Діти болісно реагують на критику. Через острах зробити помилку багато на уроках англійської мови в початковій школі присутні в ролі мовчазних спостерігачів. Але, якщо є необхідність вказати на помилки, це повинно бути зроблено в найбільш м'якій формі.
4. Новизна. Інтерес до завдань у школярів молодшого шкільного віку пропадає через 10-15 хвилин, внаслідок чого зміна видів діяльності просто необхідна.
Крім цього, здоровьесбереженія реалізується через оптимізацію змісту і цілеспрямовану організацію уроку англійської мови, наведену в таблиці 1.Таблица 1. Структура рациональной организации урока английского языка.
№ п/п
 Факторы урока
Уровень гигиенической рациональности Урока
1
Плотность урока
Не менее 60% и не более 75%
2
Число видов учебной деятельности
4-7
3
Средняя продолжительность различных видов учебной деятельности
Не более 10 минут
4
Частота чередования видов учебной деятельности
Смена не позднее, чем через 7-10 минут
5
Число видов преподавания
Не менее 3
6
Наличие эмоциональных разрядок (число)
2-3
 
Дана структура оптимально підходить для проведення уроків, дозволяє уникнути стомлення учнів, звести до мінімуму навчальний стрес, допомагає досягти добрих результатів у викладанні.
          Вчителя англійської мови, що працюють у початкових класах, використовують часту зміну навчальної діяльності, режимів роботи, проведення фізичних хвилинок, емоційних разрядок, розслаблення під час прослуховування пісень. Різноманітність форм роботи сприяє підтримці інтересу до навчання. Зміна видів діяльності, використання творчих завдань, різних форм роботи дозволяють уникнути одноманітності, знижують розумову стомлюваність, підвищують емоційний тонус учнів. Введення і закріплення слів відбувається в ігровій формі з використанням руху. Використання в практиці роботи рухливих ігор сприяє розвитку в учнів комунікативних навичок, рухової активності, концентрації уваги, уяви, а також пізнавальних і мовних здібностей. Вчителі англійської мови широко використовують на уроках іграшки та картинки, діти імітують дії з ними, що сприяє розвитку різних видів пам'яті: образної, асоціативної, словесно-логічної. Елементи театралізації на уроках, а також підготовка театральних постановок є прекрасним засобом зняття психоемоційної напруги. Розучування і виконання віршів і пісень англійською мовою відіграє особливу роль, учні всіх класів займаються цим видом діяльності з особливим задоволенням. Для формування здорового способу життя з самого раннього віку діти вивчають і на практиці застосовують знання з таких тем, як: «Спорт», «Розпорядок дня», «Їжа». Особливо широке поле діяльності для прищеплення дітям правил гігієни і здорового способу життя містить мовний матеріал теми «Спорт», в рамках якої діти порівнюють свої інтереси спортом з захопленнями своїх однокласників і роблять висновки про необхідність занять спортом, дотримання режиму дня. Вивчаючи тему «Їжа» діти знайомляться з правильним режимом харчування, призначення різних страв, правилам гігієни, розширюють через гру свої знання про етикет.
      Таким чином, пропаганда здорового способу життя та здоровьесозідающая діяльність - професійне завдання вчителя і невід'ємна частина уроків іноземної мови в школі.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Стихи для фонетической зарядки по английскому языку

Звук   [   Λ   ]   Humpty-Dumpty sat on a wall, Humpty-Dumpty had a great fall; All the King’s horses and all the King’s men Couldn’t put Humpty-Dumpty together again.

Входная контрольная работа по английскому языку 11 класс.

I -variant (1) Name_______________  Surname____________________________________________ I. Complete the sentences. Use the verbs in brackets in the right tense. 1. He (to arrive) _______________________at the hotel late yesterday. 2. She is very glad: she (to finish) _________________ fantastic costumes. 3. They (to watch) ____________________a new play in the theatre the whole day yesterday. 4. Look! She (to paint) _____________________ wonderful scenery. 5. The audience (to applaud) _________________for twenty minutes already. 6. I think, this circus (to give) _________________ a new show every year.

Exercises on the topic Prepositions

Тема "Предлоги" - одна из самых трудных в английском языке, которая требует регулярной отработки и тренировки. Предлагаю комплекс упражнений на отработку предлогов английского языка. Эти упражнения больше подходят для учащихся старших классов .