К основному контенту

ІКТ - компетентність учня

                     

«Формування ІКТ- компетентностей в учнів »
У наші дні сучасна школа повинна готувати випускників до життя в інформаційному суспільстві , в якому головними продуктами виробництва є інформація і знання. Одне з перших завдань , яке ми повинні вирішити , полягає у створенні таких умов навчання , при яких вже в школі діти могли б розкрити свої можливості , підготуватися до життя у високотехнологічному конкурентному світі.  Сучасна людина має не тільки володіти якимось обсягом знань , а й вміти вчитися , тобто вміти вирішувати проблеми у сфері навчальної діяльності , а саме :

*    визначати цілі пізнавальної діяльності;
*    знаходити оптимальні способи реалізації поставлених цілей ;
*    використовувати різноманітні інформаційні джерела ;
*    шукати і знаходити необхідну інформацію , оцінювати отримані результати ;
*    організовувати свою діяльність ;
*    співпрацювати з іншими учнями .
                 Співвідношення понять комп'ютерної грамотності, ІКТ- компетентності та інформаційної культури особистості можна представити у вигляді сходів інформатизації, де на першій ступені формується ІКТ- грамотність , на другому - ІКТ- компетентність і заключна ступінь - інформаційна культура особистості . Визначення ІКТ- компетентності вводиться на базі визначення ІКТ- грамотності. ІКТ-грамотність - це використання цифрових технологій , інструментів комунікації і мереж для отримання доступу до інформації , управління нею , її інтеграції , оцінки та створення для функціонування в сучасному суспільстві.Під ІКТ- компетентністю мається на увазі впевнене володіння учнями всіма складовими навичками ІКТ- грамотності для вирішення виникаючих питань у навчальній та іншій діяльності, при цьому акцент робиться на сформованість узагальнених пізнавальних , етичних і технічних навичок. Таким чином, для формування ІКТ - компетентності необхідно активізувати пізнавальну діяльність учнів з певними цілями.  При формуванні ІКТ- компетентності успішно застосовуються традиційні підходи 
словесні методи навчання ( розповідь, пояснення , лекція , бесіда , робота з підручником і книгою ) ;
наочні методи (спостереження , ілюстрація , демонстрація наочних посібників , презентацій) ;
  практичні методи ( усні та письмові вправи , практичні комп'ютерні роботи).
                   Слід відзначити і вплив на рівень ІКТ- компетентності факторів, пов'язаних з поведінкової активністю учня.  Наприклад , досить яскраво виявляють себе в цьому відношенні відвідуваність учнями уроків і своєрідність їх дозвільної діяльності. Слід зазначити , що певний тип організації дозвілля учнів ( наприклад, створення на базі школи об'єднань, гуртків, пов'язаних з використанням ІКТ, а також проведення конкурсів та олімпіад ) дозволить значною мірою підвищити рівень ІКТ-компетентності школярів. Ще чимало важливий вплив на рівень компетентності учнів у сфері ІКТ надає освітній статус їхньої сім'ї. Результати досліджень показують , що існує пряма залежність між рівнем компетентності учня і рівнем освіти його батьків - чим вище рівень освіти батьків , тим вище ІКТ- компетентність школяра .Отже , на формування ІКТ- компетентності учнів впливає безліч різних чинників , але ми розглянемо деякі з них : (слайд 8)
освітня установа ;
діяльність викладача інформатики;
соціально- демографічні фактори;
різні аспекти навчальної діяльності та дозвілля.
            Діяльність педагога, є і залишається одним з основних факторів , що визначає успішність учня в тій або іншій предметній області. Кваліфікація вчителя впливає на рівень компетентності учнів : чим вища кваліфікація вчителя , тим вище ІКТ- компетентність його учнів. Учитель інформатики , так чи інакше , особливо в сільських школах , є консультантом , помічником у питанні інформатизації освіти . Думка про те , що , головне - це навчити вчителя користуватися комп'ютером , а далі все відбудеться автоматично , є в корені не вірним. Це підтверджується практикою. Головне в тому , що використання ІКТ має бути , перш за все , зручним , доступним і ефективним у навчальній та виховній роботі. Тільки в цьому випадку навчання цим технологіям буде носити осмислений і продуктивний характер.Якщо запитати  вчителів – предметників  школи : « На кому лежить завдання формування ІКТ- компетентності учнів ? » , Я впевнена , переважна більшість вкаже на вчителя інформатики . Мабуть , дуже міцною виявилася ця зв'язок між назвою предмета і  видом компетентності. Хоча, відповідь на питання очевидна , навчання комплексним інформаційним умінням проходить успішно там , де ця робота здійснюється при тісній взаємодії вчителів - предметників , працівників бібліотеки та викладачів інформатики.
Використання ІКТ в начальному процесі дозволяє підтримувати високий рівень мотивації учнів , наситити  навчання  великою кількістю готових , суворо відібраних , відповідним чином організованих знань , розвивати інтелектуальні , творчі здібності учнів і сприяє розвитку комунікативних аспектів навичок роботи з інформацією. Використання інформаційних технологій універсальних (базових) , мультимедіа - технологій , мережевих технологій на уроках та в позаурочний час дозволяють вирішувати завдання формування інформаційної компетентності учнів (мультимедійні презентації, диски,проектна діяльність,інтерактивна дошка, Інтернет ресурси).
Таким чином , організувавши грамотно і вдумливо діяльність на уроці , разнообразив позакласну діяльність спільно з адміністрацією школи , школярі будуть забезпечені можливістю : 
-успішно продовжувати освіту протягом усього життя ( включаючи одержання освітніх послуг з використанням Інтернет);
-підготуватися до обраної професійної діяльності;
-жити і трудитися в інформаційному суспільстві , в умовах економіки , яка заснована на знаннях.
     Якщо учитель навчається постійно , прагне до вдосконалення , застосовує на практиці сучасні методи навчанні , то і його учні обов'язково будуть успішними.











Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Стихи для фонетической зарядки по английскому языку

Звук   [   Λ   ]   Humpty-Dumpty sat on a wall, Humpty-Dumpty had a great fall; All the King’s horses and all the King’s men Couldn’t put Humpty-Dumpty together again.

Входная контрольная работа по английскому языку 11 класс.

I -variant (1) Name_______________  Surname____________________________________________ I. Complete the sentences. Use the verbs in brackets in the right tense. 1. He (to arrive) _______________________at the hotel late yesterday. 2. She is very glad: she (to finish) _________________ fantastic costumes. 3. They (to watch) ____________________a new play in the theatre the whole day yesterday. 4. Look! She (to paint) _____________________ wonderful scenery. 5. The audience (to applaud) _________________for twenty minutes already. 6. I think, this circus (to give) _________________ a new show every year.

Exercises on the topic Prepositions

Тема "Предлоги" - одна из самых трудных в английском языке, которая требует регулярной отработки и тренировки. Предлагаю комплекс упражнений на отработку предлогов английского языка. Эти упражнения больше подходят для учащихся старших классов .